|
ripet.hu
Név:
E-mail cím:
Lakóhely:
Gyermeke mely iskolatípusban érintett?
általános iskola alsó tagozat
általános iskola felső tagozat
szakképző intézmény
szakközép iskola
gimnázium
főiskola
egyetem
Mi a tapasztalata, gyermeke hozzáállásáról a tanulással kapcsolatban?
Minden esetben szívesen, jókedvvel tanul.
Természetes kötelességének tartja. Néha ellenérzéssel, de elvégzi feladatait.
Csak rendszeres tanári és szülői nyomás gyakorlásra hajlandó tanulni-
Sajnos, semmilyen motívációs eszközzel nem tudjuk rávenni a rendszeres tanulásra.
Ön szerint a tanuláshoz való pozitív hozzáállás, sikerélmény, konkrét tanulási technikák ismerete, alkalmazása mennyire fontos korunkban a mindennapi életben való érvényesüléshez?
Nélkülözhetetlen, tanulási sikerek nélkül nem lehet érvényesülni.
Fontos, de nem elsődleges.
Jó ha vannak, sikerek, jó eredmények a tanulásban, de nem igazán fontos.
Egyáltalán nem fontos.
Ön meddig tanult együtt gyermekével?
Nem tanultam vele.
Csak 1-2. osztályos korában.
Alsó tagozatban végig.
5. osztályos koráig.
6. osztályos koráig.
7. osztályos koráig.
8. osztályos koráig.
Ön elégedett-e gyermeke tanulmányi eredményével?
Maximálisan elégedett vagyok.
Alapvetően elégedett vagyok, néha lehetne min javítani.
Nem vagyok elégedett, gyermekem minden tantárgyból jobb teljesítményre lenne képes.
Abszolút elégedetlen vagyok a rendkívül gyenge tanulmányi eredmény miatt.
Elegendő-e a rendelkezésre álló idő iskolai feladatainak elvégzéséhez?
Gyermekemnek elegendő idő áll a rendelkezésre a tanulmányi feladatainak elvégzéséhez.
Csak nagyon szoros időbeosztással oldható meg a rendszeres készülés.
Túl sok tanulmányi feladatot kap, sajnos emiatt más fontos dolgokra nem marad ideje.
Abszolút nem elegendő a rendelkezésre álló idő.
Véleménye szerint vannak-e gyermekének a különböző tanulási helyzetekhez kialakult módszerei, technikái?
Meglátásom szerint a különböző tanulási helyzetekhez rendelkezik megfelelő módszerekkel.
Néha felfedezhető, hogy van konkrét módszere egy-egy tanulási helyzetben.
Gyakorlatilag csak a hagyományos módszerekkel tanul.
Konkrét tanulási technikákat egyáltalán nem ismer.
Jár-e gyermeke tanulását segítendő különórára?
Nem.
Igen, heti egy alkalommal.
Igen, heti két alkalommal.
Igen, heti három alkalommal.
Igen, heti négy alkalommal.
Ön szerint tanárai segítik-e gyermeke mindennapi tanulását konkrét tanulási technikák elsajátításával.
Tanárai minden esetben konkrét módszerekkel, javaslatokkal segítik a tanulási helyzeteket.
Több esetben is használható konkrét módszereket is javasoltak tanárai.
Csak a legritkább esetben jut tudomásomra, hogy tanárai a tanuláshoz konkrét technikákat is javasolnának.
A "Hogyan tanuld meg" - problémára tanáraitól egyáltalán nem kapott megoldási javaslatokat.
Ön melyik megoldást tartja célravezetőnek gyermeke tanulmányi előmenetelének segítése szempontjából: 1. Tantárgyi különórákkal, korrepetálásokkal segíteni a problémás tantárgyakban. 2. Több tantárgy esetében is alkalmazható hatékony tanulási módszereket elsajátító és az alkalmazást is begyakoroltató tanfolyammal segíteni.
A tantárgyi különórákat tartom hatékonyabbnak.
Mindenképpen hasznosabb lenne, ha a konkrét tanulási módszereket tudna alkalmazni a konkrét tanulási helyzetekben.
Örülne-e ha gyermeke elsajátíthatna későbbi tanulásában is hasznos, eredményes tanulási technikákat, amelyek garantáltan segítenék őt tanulmányaiban?
Természetesen nagyon fontosnak tartanám.
Biztosan előnyös lenne.
Nem kifejezetten fontos.
Egyáltalán nem tartom lényegesnek.
Szívesen részt venne-e gyermekével egy erről szóló, ingyenes bemutató előadáson, foglalkozáson?
Igen, természetesen.
Nem vennék részt ilyen programon.
kérdőív elküldése