Search Console fejlődés jött létre

Néhány nappal ezelőtt egy újabb fejlesztése látott napvilágot a Google rendszerében. Pontosabban, a Webmestereszközök területén. A jelentős fejlesztés a Search Console-n történt meg. Hogy pontosan mi történt? Mi lett a fejlesztés? Ezzel kapcsolatosan írtunk egy cikket.

A Search Console rendszernél a legfontosabb funkciói a keresési statisztikák kimutatása. Ennél a funkciónál találjuk meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre weboldalunk látogatói érkeznek a böngészések alatt.

Search Console, Keresési statisztikák

A Google ezen az eszközön keresztül végzett el a bővítést, jelentős fejlesztést de erről riportot tett közzé, amelynek a lényege az lett, hogy minden mindennel összehasonlíthatóvá vált.

Összesítve arról van szó, hogy lehetőségünk van kulcsszavakat összehasonlítani, de lehetőségünk van oldalaink teljesítményét is összevetni, sőt ezen kívül még a Search Console-ban elérhető adatok mind összehasonlíthatóvá válnak, így a forgalom forrása, valamint az eszközök, vagy a keresés típusa is. Mindezt a keresésforgalom, majd a keresési statisztikák menü alatt érthető el.

Ez nagyon is fontos segítség lett a keresőoptimalizálási munkálatok elvégzésével kapcsolatosan. Tegyük fel, hogy van kettő weboldalunk, ahol hasonló kulcsszavakra lett be optimalizálva az oldalak. Így összevethető lett számunkra a kettő oldal, miszerint melyik oldal teljesít jobban, plusz még az új eszköznek köszönhetően a gyengébb oldal fejlesztését láthatjuk, hogy mit is kell rajta módosítanunk.

Az alábbi ábrán redony-szervizes.hu és a redőny javítás vs. redőny szerelés kulcsszavak összevetése történt meg a részünkről. Jól látható, hogy a redőny szerelés-re kevesebb a megjelenés, de összességében az átkattintási aránya jobb, mint a redőny javítás kulcsszóra.

Search Console

Persze más kulcsszavak összehasonlításánál is érdekes eredményeket tudhatunk meg. Az alábbi lehetőség talán jobban mutatja a Search Console optimalizálási előnyeit.

Jól látható, hogy egyetlen képernyőn keresztül összehasonlíthatjuk a két kulcsszó helyezését, aminek köszönhetően a sima jegyzetelést el is felejthetjük, mert egy képernyőn keresztül látjuk a pontos eredményt az adott oldaknál. Így a keresőoptimalizálás lehetőségei, áttekinthetősége jobbra sikeredett.

linképítés keresőoptimalizálás

A lehetőségek száma a Webmestereszközökön belül a végtelen irányába terjed, érdemes tehát használni ezt az eszközt, ami bárki számára elérhető, természetesen akkor, ha a weboldalát beállítja, így a Search Console-n keresztül Önök is részletesen tájékozódhatnak az oldalukra történő látogatásokról. Milyen kulcsszóval történt meg, hol helyezkedünk el.

Mozscape API június 21.-én

Ma június 21.-én fog megtörténni a  weboldalak értékelése MOZ.COM részéről, így változások álhatnak be az keresőoptimalizálás alatt lévő, vagy csak simán linképítés alatt álló weboldalaknál. A legutolsó értékelést, de erről már korábban írtunk 2016. május 9.-én hétfőn végeztél el. Igen érdekes értékeket tettek közzé, amit a mi oldalunkon keresztül is megtekinthetnek.  Bár a mostani blog olvasóinak is egy kis részletességet írunk, hogy milyen értékek alapján mérnek.

Mozscape API alkalmazásról

Az alkalmazást már évekkel ezelőtt kifejlesztette a MOZ.COM szolgáltató annak ellenére, hogy még a PR érték volt a meghatározó. Ennek a segítségével tudjuk megtekinteni a weboldalunk, vagy más weboldal értékeit, ami alapján meghatározható a keresőrendszerek leghasználtabb pontosabban a google-ben, hogy az oldalunk a Mozscape alkalmazás alapján mekkora értékkel rendelkezik.

Az értékelést, több részre bontották szét. A DA érték alapján (Domain Authority), érdekes meghatározást kaphatunk a domain nevünkről, ergo milyen értéke van a keresőrendszer szerint a domain nevünknek. Például a Facebook oldalnak az értéke 100. A DA százalékos alapon mutatja meg a domain értékét.

Mozscape API június 21.-én

Az MR érték (MozRank) értékelése egy tízes skálán keresztül. Maradjunk csak a Facebook oldalnál, miszerint az értéke 8,15 MR.

A harmadik igen fontos érték, amit a MOZ.COM-tól tudhatunk meg az a PA pontosabban a (Page Authority), az oldal értéke. A Facebook oldalnak 97. Itt is százalékosan alapon mutatják meg a vizsgálat alatt lévő weboldal értékét. Országunkban 40 felett, már igen jónak számít a weboldal minősítése.

Amire még érdemes oda figyelnünk az a linkek száma az ellenőrzés alatt. A Mozscape azt is kimutatja, hogy a weboldalunkra mennyi link mutat rá. Minél nagyobb, minél több az érték, annál többet érhet a domain nevünk DA, és az oldalunk PA. Persze a rámutató linkek nagysága nem mindig meghatározó. Az egyik versengő oldalunknál, nem cikk alapján vannak a rámutató linkek, hanem domain név kiírásával együtt, mivel ők weboldal kivitelezéssel foglalatoskodnak. Pontosabban, egy ideig igen magasértékre fog felkerülni a google szemében is az adott domain név, de annál magasabb pozícióba, csak hosszú évek alatt kuszhat föl.

keresooptimalizálás és seo

Önök kíváncsiak a weboldaluk értékeire? A Moz.com oldaláról az alkalmazás letölthető Chrome böngésző használók részére, és a Firefox böngésző felhasználói részére is.

Megjegyzésként írnám, hogy a Firefox plugin sajnos már hetek óta nem üzemel, erről a letöltési részénél is találkozhatnak. A Moz a plugin javításába kezdett bele.

A holnapi nap folyamán június 22.-én már új információkat kaphatunk a weboldalunkról értékéről.


És a késés a MOZ.COM-nál is megtörténhet. Sajnos, június 22.-én végzik el a müveletett.

Panda algoritmus nem változott, de…

Eléggé régen kaptunk hírt a Panda algoritmusról. Azt viszont tudtuk, hogy Panda folyamatos futású lett, így a hektikus mozgások megszűntek, viszont ismét szóba került az algoritmus.

John Mueller, a Google szóvivője tett közzé híreket a Panda algoritmus kérdéseiről a szokásos webmestereknek szóló Hangouton keresztül. John Mueller elmondta, hogy Panda algoritmus jelenleg is üzemel, majd egy másik kérdésre, azt is válaszolta, hogy az algoritmus alapjaiban nem módosult. De a Google mérnökei folyamatosan javítgatják, optimalizálják a Panda-t.

Panda algoritmus kérdései

A legfontosabb kérdése az, hogy a Panda frissítése óta alig lehetett hallani az algoritmusról. Így a webmesterekben felmerült az, hogy a Google alapjaiban változtatta azt meg, vagy nem frissült.

A Panda szinte láthatatlanná vált, és ami a legnagyobb akadályt okozta az ügyfelük esetében a helyreállítási törekvések, itt sem hoztak eredményeket, viszont korábban a lépések eredményesek voltak.

John Mueller a kérdésekre azt válaszolta, hogy a Panda fut és nincs drasztikus változás egyik napról a másikra, az érintett oldalak összességében észlelhetik a változásokat, legyen szó a találati listáról, és az oldalak forgalmáról.

Panda Algoritmus

John Mueller azt is kiemelte a válaszadása közben, hogy bár az algoritmus lényege és az alapja ugyan az, változások folyamatosan vannak, de:

” az algoritmus alapja nem változott meg olyan értelemben, hogy nem is tudom, eddig a tartalom minőségét mérte, mostantól pedig a betűtípus színét, vagy bármi hasonlót ”.

Ez a válasz nem nyugtató meg minket. Az nyilvánvaló, hogy az algoritmus alapja a minőségi tartalom, de hogy a Google rendszere ezt pontosan, hogyan értelmezi. John Mueller válasza alapján akár lényegesen is megváltozhatott.

Igen sok szakértő is azt gondolja, hogy a Google szavai alapján a Panda algoritmus nagyon is lényegesen és alapjaiban módosult. Lehet, hogy a változás a Google szempontjából nem alapvető, de a felhasználók és a keresőoptimalizálók számára az.

A változásnak több okai lehet:

  1. a büntetett oldalak esetén a helyreállás sokkal lassabb történik meg, és nehézkesebb a helyreállítás, ha egyáltalán lehet beszélni róla. Ez viszont korábban kimutatható volt, és bizonyos lépések egyértelmű helyreállást eredményeztek, ma ez már közel sem egyszerű.
  2. Korábban lehetett tudni egy büntetésről és éppen ezért lehetett javítani a weboldalon, most a folyamatos futás miatt nem azonosítható a büntetés, legfeljebb sejtéseink lehetnek a büntetés okairól.

banner

A 2.-ik a listából a kisebb probléma, az itt a bevált lépések nem vagy kisebb eredményeket hoznak a részünkre. Arra utal, hogy a Panda alapvetően megváltozott, még ha a Google ezt másképp is gondolja.

Zöld lett Google hirdetések színe

Június 15.-től a Google hirdetések színe, a sárgáról zöldre változott át. Erről már áprilisban is beszéltek a rendszer képviselői, most még egy konkrét közleményt is közzétettek.

Google hirdetések

Google közleménye

A Google Inc., már évek óta teszteli a Google hirdetések, pontosabban a hirdetések színét.  A zöld színű hirdetésekkel is találkozhattunk már éve óta, ellenben a szín meghatározásával kapcsolatosan csak a 2016-os év áprilisában került sor.

A Google hivatalos közleményében ezt tette közzé:

„ Folyamatosan tesztelünk, hogy a találati listánk megjelenése javuljon. Kísérleteztünk a zöld hirdetési címkével is és a felhasználók, valamint a hirdetők pozitív visszajelzései után úgy döntöttünk, hogy globálisan ez lesz az alapértelmezett hirdetési szín. „

Majd az alábbi mondattal fejezte be a közleményt a Google szóvivője:

„A célunk az, hogy a találati lista könnyen használható legyen, és a címkézés egyértelmű.”

június 15.-től hivatalosan a zöld színű lett hirdetés megjelenése, most már a tesztelés is befejeződött, az Adwords hirdetések alapszíne zöld, valamint ez a szín világszerte minden felhasználó számára ez lesz a megjelenése a hirdetéseknek.

Természetesen nem a világnak mondták ezt, hanem a Search Engine Land-nek a világunk legnagyobb keresőoptimalizálási portáljának.

Ingyen wifi lesz az országunkban

Pár hete történt meg, hogy a Telekom ingyen wifi rendszert biztosító alkalmazásai elérhetővé váltak, sőt még az országunk többi városában is értelmezhető mennyiségű wifi hotspot van már. Akik nem Telekomosok, azoknak is mutatunk egy hasznos alkalmazást az ingyen wifizéshez.

Két hónapja jelentette be a Telekom, hogy az ország 2000 településén építi ki wifi hotspotokból álló hálózatát, a vállalathoz tartozó különböző kültéri és beltéri eszközök felhasználásával. Fontos, hogy az ingyen netet biztosító szolgáltatás bizonyos díjcsomagok előfizetői vehetik igénybe – erről a szolgáltatók honlapján értesülhetnek. Viszont, ha más szolgáltatónál vagyunk, akkor is találhat bőven ingyenes wifi hotspotokat az országunkban.

Ingyen wifi

A Telekom Fon használatához le kell, hogy töltsük az alkalmazást, ami android és  iPhone készülékeken alkalmazható.

Ingyenes wifi

Telekom Fon-hotspotok rövidítve képekben: Kecskemét, Budapest és Eger térképén.

A letöltés után meg kell adni a felhasználónevet, ami a mobilszámból képzett 3630xxxxxxx@fon.hu lesz, valamint a szolgáltatótól kapott jelszót. Vagy az előfizetéshez tartozó belépési azonosítót és jelszót. Így a netes előfizetésünket nem mindig kell használnunk.

Összeségében az szolgátlatók az előfizetők részére hozták létre ezt a szolgáltatásukat, és a cikk a Telekom-ról szólt, de ezt a UPC és egyéb szolgáltatók is elérhetővé tették a felhasználók részére.

Keresőoptimalizálás főbb kérdései

Vannak igen gyakori kérdések, amikre mindig megadjuk a választ az érdeklődők irányába. Most viszont a négy leggyakoribb kérdést tesszük közzé itt a blog oldalunkon keresztül, természetesen a válasszokkal együtt.

Keresőoptimalizálás kérdései

  1. Mi a SEO jelentése magyarul?

A SEO jelentése: Keresőoptimalizálás, ami által a keresőmotor felfigyel az adott weboldalra. Feltérképezi, és adott pozícióba helyezi el a keresőrendszerben. A keresőoptimalizálási munkálatok folytatásánál az első találati oldal felé közeledünk, lépésről-lépésre.

  1. Mi a linképítés?

A linképítés alatt, csak és kizárólag blogokban, és egyéb oldalakon keresztül úgynevezett PR cikkeket teszünk közzé, ami az adott weboldalra, domain névre mutat rá. Esetlegesen az adott oldal al-domainjére. A cikkek nagysága, valamint a szöveges tartalmakat nem szabad másolni, mert plagizálásnak minősíti a Google rendszere.

  1. Mi a célja a keresőoptimalizálásnak?

A Keresőoptimalizálásnak kettő célja van. 1. Linképítés, amikről az előző kérdésben olvashatnak. 2. Weboldalnál történő optimalizálási munkálatok elvégzése, ez alatt az oldal felépítése, tartalma, valamint a belső motorjában lévő HEAD és META elemek felülvizsgálata és bővítése szükséges a jobb eredmény elérése érdekében. Ezen munkálatok elvégzésnél 2,5-szer nagyobb eredmény érhető el, mint a sima linképítési munkálatok alatt.

  1. Hogyan tudok a Google első találati oldalára kerülni?

keresőptimalizálás

Ennél a kérdésnél kettő szempont a legfontosabb. Kiváló minőségű weboldal használat, amely az összes keresési szempontnak eleget tesz (régi oldalak felújítása) , a második pont az erős és megbízható külső linkhálózat építésével, mindezt linképítés által tudjuk elérni., amely tartalmi összefüggések alapját juttatja top10-be a megbízóink honlapját. Az is fontos, hogy az oldalon szöveges tartalmában szerepeljenek a megbízók által fontos keresési kifejezése is. Például.: A vendéglátó egységek honlapjánál nem szerepel leírásként tréning, úgy nem fog megjelenni a keresőrendszerben, ha a „tréning” kifejezésre történik meg a rákeresés a böngészőkben.  Megjegyzésként még annyit, hogy az első találati oldalra való felkerülés nem napok alatt történik meg, hanem a weboldal felépítésétől, a domain élettartalmától is függ. Így előfordult már hogy 6 hónap munkájába került, míg az első találati oldalon jelent meg a megbízóink weboldala az általa megadott szakkifejezésekre (kulcsszavak).

Reméljük a blog olvasói részére igen fontos kérdésekre adtuk meg a válaszunkat a linképítésről és a keresőoptimalizálás kérdéseiről. Természetesen a kérdéseiket még mindig szíves fogadjuk és válaszolunk is rájuk.

Visszafordulási arány élménye rombol

Miképpen befolyásolja a felhasználók élménye a weboldalak rangsorolását? Ezzel kapcsolatosan írunk egy cikket a PAG-NET Blog oldalán.

2011-es évtől a Google keresőrendszerek királya bevezetett egy újítást a rendszerében, mégpedig úgy, hogy megvizsgálta azt, hogy az oldalak böngészői a keresés, majd az oldalra kattintás után a találati listáról rövid időn belül visszaléptek a Google keresőrendszerében igen rövid időn belül (1 – 10 másodperc), akkor jelezhette a rendszer, hogy az adott domaint a jövőben nem akarja többet látni a találati listán.

Ezen fejlesztés lényege az lett volna, hogy a Google így adatokhoz juthatott volna a rossz minőségű tartalomról a böngészések alatt. A fejlesztés meglepetésünkre nem sokáig tartott, de a lényeg ezzel kapcsolatosan látható a mai világunkban. A Google már akkor mérte a visszafordulási időt, pontosabban azt az időt, amennyi idő alatt a felhasználó egy weboldalon tölti az idejét, mielőtt visszatérne a találati listára. Az angol neve: dwell time!

Ha sok felhasználó azonos keresések során rendszeresen fordul vissza egy adott weboldalról, akkor az oldal minősége gyengének minősül, esetleg nem tűnik megbízhatónak, az rossz jelzés a keresőmotor számára.

pagnet-seo

Visszafordulási arány rombolhat

Sajnos mi nem tudjuk mérni ezeket az adatokat, de meg tudjuk mérni az úgynevezett visszafordulási arány értékét, angolul: Bounce Rate.

Érdekes, hogy Google már többször is kijelentette, hogy nem használja a Google Analytics visszafordulási arányát az oldalak rangsorolásnál, azonban nem beszélt a dwell time értékekről. Ergo, mennyi idő után tér vissza a találati listához a  felhasználó.

Mivel mi ezt nem tudjuk mérni, marad a Bounce Rate, azaz a visszafordulási arány az Analytics-ben. A Wordstream készített egy hasznos felmérést, itt vizsgálják, hogy-hogyan alakul a találati listán a visszafordulási arány a helyezések függvényben.

visszafordulási-arány

Az ábrán megfigyelhető, hogy az alacsony visszafordulási aránnyal rendelkezők sokkal jobb helyezéseket érnek el. Ahogy nő a visszafordulási arány, úgy romlik az oldal helyezése.

Ez azt jelenti, hogy a visszafordulási arány rangsorolási tényező a Google részéről? Nem az, de egy azzal rokon mutató a dwell time (vagy más) igenis hatással lehet a rangsorolásra. Egy biztos a felhasználói élményhatással van az oldalak helyezésére.

Hasonló mutató

Van egy hasonló mutató is, ez pedig az oldalon töltött időt méri le. Mindez a Google Analytics-el mérhető.

tartozkodasi-rombolhat

A Wordstream ennek kapcsán is készített egy felmérést, itt is jól látszódig, hogy minél hosszabb az oldal látogatottsági ideje, annál jobb a helyezése az adott oldalnak.

Arról is érdemes tudnunk, hogy az eredményeik alapján a Google-nél van egy küszöb szint. Ha ezt megugorja a weboldal egy meghatározott keresésre, akkor az oldal átmegy egy teszten. Tehát, ha valaki tíz percet, vagy két órát tölt egy weboldalon már nincs jelentősége. Egy küszöbszintet kell elérni ahhoz, hogy bekerülhessünk a Top találatok közé.

Kérdés

A Google az átkattintási arányt is ellenőrzi, tehát egy keresésre hányan kattintanak rá a te weboldalad találatára. A magas átkattintási arány egyfajta üzenet is lehet: ismerik az oldalt, avagy sem.

Ez persze különböző trükkökkel növelhető, de kérdés ezzel kapcsolatosan az, hogy mit találnak ott a weboldal böngészői. Ha a nagy átkattintás ellenére magas a visszafordulási arány, amit már korább írtunk 1 – 10 másodperc között, akkor a magas oldalra kattintás nem tűnik túl hitelesnek. A Google ilyenkor nem tudja ellenőrizni, hogy a magas átkattintás mögött valódi minőség, vagy spam található.

A Google ezekkel a módszerekkel tudja ellenőrizni a felhasználói élményeket a rendszere által. Fontos az is, hogy az oldalon töltött idő, vagy a visszafordulási arány erősen függ e a piaci szegmenstől is. Ezért konkurenseink miatt és önmagunkhoz képest kell jól teljesítenünk, valamint javítanunk a felhasználói élményt az oldalunk látogatása alatt.

Jó tudni, hogy…

Ha szimpla linképítés, valamint tartalomépítés, esetleg a technikai SEO beállításokat vetünk be az adott oldalon, akkor az oldalad helyezésén nem tudunk javítani, akkor itt az ideje, hogy újra átnézzük az adott oldalakat a felhasználók szemével. Szóljunk az ismerősünknek, hogy mi a véleménye az oldalról. A módosításokat megbeszélés alapján végre kell hajtanunk az adott site-kon, hogy a felhasználóknak tetszen a weboldal és több időt tölsenek a weboldal látogatása alatt az oldalon.

Kulcsszavas domain nem számít

Meglepő nyilatkozatot tettek közzé a Google, mely alapján már nem számít a kulcsszavas domain végződés. A hírnek köszönhetően igen komoly vita jött létre a bejelentés után.

Aki egy kicsit is foglalkozott keresőoptimalizálás adta lehetőségekkel az tudhatja, hogyha a domain névben szerepel a kulcsszó, jobb eséllyel indulunk neki a helyezésben a találati listán. Ha pontos-egyező kulcsszavas domain-nk van, akkor pedig igen komoly rangsorolási előnyre tehetünk szert. Meglepő, eddig így volt, de a Google most részben cáfolta ezt az elméletet.

A legnevesebb keresőoptimalizálási magazin a Search Engine Land tett közzé a napokban egy fizetett tartalmat. A cikk lényege az, hogy egy városi ügyvéd (Jaksonville) a korábbi nem kulcsszavas domain nevét átállította az új domain végződések egyikére. Az oldal egészét átrakták, a megfelelő átirányításokkal együtt.

A kísérlet eredménye az lett, hogy az új oldal a „Jacksonville attorney” kifejezésekre a találati lista tetejére került fel, míg a korábbi oldal sok lappal hátrébb szerepelt, és más kapcsolódó kifejezésekre is sokkal jobb helyezést ért el a régi oldala a városi ügyvédnek.

Nem számít a domain?

kulcsszavas domain

Régebben számított a kulcsszavas domain, most már nem számít? Nagyon is sokat jelentett a helyezéseket tekintve, plusz rangsorolási előnyökhöz juttatta a weboldalt.

John Mueller a bejegyzést közzététele után szinte azonnal közzétett Twittererén egy üzenetet, amely arra emlékeztet, hogy a domain végződésben lévő kulcsszavaknak sem pozitív, sem negatív hatása nincs a helyezésekre nézve. A közzétételen kívül meglinkelt egy 2015-ös blogbejegyzést, amit a Google tett közzé az új domain végződések kapcsán.

Gary Illyés szintén megszólalt ezzel az üggyel kapcsolatosan:

„ De az én tanulmányom szerint, ami ezen az egy domainen alapul….Talán a tanulmány gyenge lábakon áll? ”

Majd John Mueller a Google Plus-on szólalt meg, és arra figyelmeztet, hogy:

„ A domain váltás, nem egyszerű, sok munkát nem igényel, én nem javaslom bizonytalan ígéretek miatt ”

weboldal-keszites-javitas

Kulcsszavas domain vita…

A Google kijelentése enyhén szólva is megosztott a SEO társadalmat. Egyrészt nem teljesen világos, hogy a Google mondatai a kulcsszavas domain-kre vonatkozott, vagy csak és kizárólag a kulcsszavas TLD-kre (ez magyar weboldalaknál a .hu végződés).

Azt hogy a kulcsszavas domain-k előnyt élveznek a rangsorolásoknál szinte közhely. Tagadhatja a Google, de kár lenne, hiszen rengeteg tanulmány erősített ezt meg. A Google 2012-ben indította meg az Exact Match Domain néven lévő szűrőjét, melynek köszönhetően a pontos, kulcsszavas, de rossz minőségű domain-ket kiszűrje a találati listáról.

Akkor mi a helyzet a TLD-kel?  A Google most nagyon határozottan cáfolta ezek előnyeit, de az esettanulmány ami a közjegyzőről szól igen csak elgondolkodtató.

Van, aki szerint egyértelmű előnnyel járnak a kulcsszavas TLD-k mások szerint. Bár nagyon sok vélemény olvasható úgy mint a pék termékek gyártásával kapcsoaltosan J, a Search Engine Land-en megjelent esettanulmányon kívül konkrét eset nemigen lelhető.

Mi az igazság?

A választ mi sem tudjuk, gyakorlati tapasztalatunk sincsen az új TLD-k kapcsán. Egy biztos, hogy a kulcsszavas domain előnyben van, de hogy a kulcsszavas TLD? Ugyanakkor ne vegyük készpénznek azt sem, amit a Google állít, nem egyszer derült már ki, hogy nem bontják ki az igazság minden részletét.

Új mobilbarát algoritmus jön

Már csak pár lépés, pontosabban egy-két hónap és megérkezhet a Google új továbbfejlesztett mobilbarát algoritmus, amelynél már a sebesség is számít.
Sydney-ben a Search Marketing Summit konferencián jelentette be Gary Illyés a Google szóvivője, hogy a Google-nál már tervezik a mobilbarát algoritmus új típusú verzióját.

Az új algoritmusnál figyelembe veszik a már mobil készüléken történő betöltődési sebesség szempontját az oldal  rangsorolásnál. Ez komoly előrelépés a Google részéről, mivel a mostani mobilbarát algoritmus az asztali megjelenítést veszi alapul, és ez alapján értékeli a weboldalak mobilbarát jellegét. Furcsa módon a most futó mobil-algoritmus is az asztali gépeken való megjelenés sebességét emeli ki alapul a website rangsorolása alatt.

Mobilbarát algoritmus

mobilbarat-algoritmus

Változások történhetnek, mivel a Google következő fejlesztése a mobil algoritmus lesz, itt az oldalsebességnél már a mobil-eszközön történő betöltődési sebességét is alapul fogja venni a mobilbarát algoritmus vizsgálata alatt.

Jennifer Slegg Twitter-en kérdezte meg a Google szóvivőjét, aki arra a kérdésre, hogy évek, vagy hónapok múlva várható -e ez a fejlesztés, azt válaszolta, hogy hónapok múlva már aktív lesz.

Jennifer Slegg arra is rákérdezett, hogy van -e valami olyan küszöbérték, amit ajánlatos megcélozni a következő rendszerfrissítésig, erre Gary Illyés azt válaszolta, hogy egyelőre tervezési szakaszban vannak, ezzel kapcsolatosan nem tud sok információt mondani, de a cél a minél magasabb Page Score elérése.

A Page Score, a Google sebesség tesztjén elérhető pont, ami külön értékeli a weboldalak asztali és mobil verziójának sebességét.

Vajon mekkora értéket érdemes elérni? A válaszkövetkező volt:

„A zöld nagyszerű”

Ha Gary Illyés szavai nem csak blöffként minősülnek, akkor a Google valóban szigorú lesz az oldalsebesség esetében, így ezt nagyon is komolyan kell vennünk, mivel átrendezheti a találati listát, annak ellenére, hogy mobilbarát a weboldal. A mostani tájékoztatások alapján az oldalsebesség inkább küszöbérték jellegű, tehát egy szintet megugorva már nincs negatív hatása a lassú weboldalnak a Google-ben.

Figyelembe véve a Google rangsorolási elveit, azt feltételezhetjük ezáltal, hogy ha bevezeti az oldalsebességet a mobil algoritmusba, akkor sem kell durva átrendeződésre számítanunk a találati listában.

A többi tényező súlya lényegesen jelentősebb mint az oldalsebessége a rangsorolásban. Az viszont ellentmond, hogy a Google a mobil netezők felhasználói élményét elsődlegesnek tartja.

Gary Illyés hónapokról beszélt, de azt is elmondta, hogy még tervezési szakaszban vannak. Így kérdés, hogy mikor élesedhet az új módosítás a keresőbarát rendszerben. Mivel a Google-nak már most minden eszköz rendelkezésére áll, hogy a mobil-sebességet értékelje, vélhetően ez valóban megvalósulhat hónapokon belül, ergo nagyon úgy nézz ki, hogy az idei évben.

Pingvin-algoritmus közeledik

Igen hosszú hallgatás után a Google megszólalt és lön meglepetés és ismét beszéltek a Pingvin algoritmusról a YouTube-n keresztül, a Pingvin-algoritmus közeledik.

Pingvin-algoritmus

Több hónapos csend után a Google a Pingvin algoritmus kapcsán nyitotta ki a kapuit. John Mueller a Google Inc., szóvivője a szokásos Hangoutján beszélt a Pingvin algoritmusról, ahol nem közvetlen kérdésre válaszolt, hanem önként beszélt az algoritmus várható időpontjáról.

Persze dátumról nem hallhattunk, de végre jelzés érkezett a Google részéről:

„ Nincs konkrét időpontunk a Pingvin-algoritmus indításához, de beszéltem a csapattal és azt mondták úgy érzik egyre közelebb és közelebb kerülnek. Úgyhogy remélem már nincs túl messze a frissítés. ”

Nos, a hosszú rádiócsend után már ez is igen értékes hír. Sőt három részre bontható:

banner2

  • az első az, hogy John Mueller saját maga hozta be ismét ezt a témát,
  • a második, hogy a fejlesztő csapat úgy érzi egyre közelebb van a Pingvin frissítéshez,
  • és a harmadik, hogy fix dátum nincsen.

Legutóbb Gary Illyés beszélt a Pingvin 4.0 algoritmusról március 4-én, amikor azt mondta, hogy háromszor hibázott ezért a jövőben dátummal kapcsolatosan nem fog a Pingvin-ről beszélni.

Az utóbbi időben arról is szó volt, hogy a hogy a Google már nem is fogja lefuttatni a Pinvin rendszerét. Viszont, a mostani bejelentés, úgy tűnik mégiscsak lesz új Pingvin ki totyogva fogja végig nézni a website-kat, de hogy mikor és milyen ellenőrzéssel az igen nagy kérdés.

Mi a Pingvin-algoritmus

Egy Pingvinről egy pár mondatott írunk, mert nem mindenki tudhatja mire is jó: a Google Pingvin-algoritmus a mesterséges linkprofil miatt büntette a weboldalakat 2012 áprilisától. Az új algoritmus a linképítés átalakulását eredményezte, amit a hazai weboldalak is észleltek, mivel büntetést kaptak a rendszertől – elsősorban a kulcsszavas katalóguslinkek miatt.

A katalóguslinkek helyét nagy tömegben a cikktáras, PR cikkes linkek vették át, amelyek azonban hosszú távon szintén kockázatot jelenthetnek. A pontos kulcsszavas horgonyszövegek helyét pedig átvették a kulcsszót is tartalmazó több szóból álló kulcsszavas linkek.

Kisebb arányban, elmozdulás történt a természetesebb linképítés, linkszerzés irányában is. Kíváncsiak leszünk, hogy az új Pingvin mit szól majd az újabb linképítési technikákhoz. Egy biztos a Google inkább arra hajazza a vállalkozásokat, hogy a keresőoptimalizálási munkálatokkal megbízott vállalkozások helyett, inkább AdWords-nek.