Sokunkat igen régóta izgatja a kérdés, hogy vajon a rendszeresen frissített blog mennyiben segíti a keresőoptimalizálás munkálatait? Egy tanulmány megadja erre a kérdésre a választ.
Közismert, hogy a blogírás növeli a weboldal látogatottságát és a forgalmát, sőt az új linkek, ügyfeleket hozhatnak, plusz a legismertebb keresőrendszer a Google is előrébb sorolja a weboldalt az írás után. Az új cikkekkel új kulcsszavakat tehetünk közzé, így növekedhet a keresőből érkező forgalom is. De vajon mi történik akkor, ha egy rendszeresen frissített blog nem ad közzé új cikkeket? Mikortól van ennek hatása az oldalunkra?
A blogírás tanulmánya
Az Inbound.org weboldalon jelent meg egy tanulmány a ezzel kapcsolatosan, ami erre adta a választ a kérdésre. Természetesen egy esettanulmány még nem bizonyíték, de kétségtelen hogy az eredmények elgondolkodtatók.
A tanulmány írója 8 hónapra, nyolchónapra hagyott fel a blogírás adta lehetőségével. A felmérés előtt, ha nem is állandóan, de jellemzően havonta minimum egyszer tett közzé egy cikket a blog oldalán keresztül. Összeségében 251 napon keresztül egy cikket sem tett közzé a blogoldalán.
A weboldalának a forgalma megközelítőleg 32%-kal csökkent. Ez még érthető is, mivel az oldal régebbi látogatóinak száma visszájára esik a tartalom stoppolásának köszönhetően, de itt most nem csak a régebbi böngészőkről beszélünk, hanem a böngészés alatt előugró oldal elhelyezkedéséről is. Összeségében igazán döbbenetes volt, hogy a weboldal keresőből érkező forgalma 42%-kal csökkent az előző időszakhoz képest, feleződött a forgalom a keresőrendszer látogatótól!
A blogoldal főoldala is jelentősen visszacsúszott a legfőbb kulcsszavakra is. A weboldal ugyanis Írországban első volt a „Wordpress Developer” (wordpress fejlesztő) kifejezésre a kísérlet kezdetén, de a blogírás leállását követően, a 8 hónap után már csak 6. helyen volt elérhető a találati listán.
Rangsorolási faktor?
A fenti adatok egyértelműen azt üzenik, hogy a rendszeres cikkírás, blogírás, szövegek közzététele a rangsorolási előnyt is jelentik a weboldalak számára.
Érdemes az alábbiakat átnéznünk és meggondolnunk:
- a „8” hónap kihagyását követően a website linkszerzési képessége legyengül, miközben a konkurencia linkereje növekedhetett. Ez is eredményezhette a helyezésromlást
- 8 hónap alatt a korábbi blogbejegyzések is korosodtak. Közismert, hogy a friss cikkek jobb helyezést érnek el a találati listán. Ahogy a régi cikkek korosodtak, úgy csökkent a frissességük a Google szemében. Összeségében előfordulhat, hogy a korábbi tartalmak organikus forgalma a folyamatos bloggolás mellett is csökkent volna. Viszont ez igen csak kérdőjel
- más okok például algoritmusfrissítés is eredményezhette a forgalom csökkenését a blogoldalon.
A keresőoptimalizálásban az egyik legismertebb néven futó delikvens Brian Dean, aki igen ritkán olykor több hónap kihagyásával frissíti blogját, mégis az egyik legjobb eredményeket éri el, elsősorban a linképítéssel. Ő azt mondja, hogy nincs szükség sűrű bloggolásra.
Viszont nem lehet figyelmen kívül hagyni az esettanulmány eredményeit sem. Az alapján úgy tűnik, hogy 1-3 hónapos kihagyás hatása még nem jelentkezik, ám egy 8 hónapos kihagyásnak már kézzel fogható hatása van a SEO eredményeire.
Azt is érdemes szem előtt tartanunk, hogy egy weboldalt nem csak bloggolással lehet frissíteni. Így az oldalunkat frissíteni is kell, szövegesen a tartalmat egy kicsit módosítani, javítani, vagy a tartalmat bővíteni. Egy internetes oldal frissen és naprakészen tartása pozitív szignálnak minősül a Google szempontjából, míg egy több éve változatlan weboldal rangsorolási potenciálja lecsökkenhet.
Összeségében
A rendszeresen frissített oldalak, a blogírás, a keresőoptimalizálás előnyeihez vezethetnek minket.