Linkelés a 2016-os évben

Ne feledjük, hogy a linkelés a keresőoptimalizálás (SEO), kéretlen-kelletlen velejárója. Muszáj, hogy csináljuk, ha jó eredményeket szeretnénk elérni a keresőrendszerekben.

FIGYELEM! Ez a linképítés cikkje 2016 augusztusában frissítve lett a legújabb SEO tudással!

Sajnos a mai világunkban nagyon sok nem szándékos félrevezetéssel találkozhatunk a  linkekkel kapcsolatosan.  Nagyon sokkal. Viszont most egy pár szót ejtünk itt a blog oldalunkon keresztül, hogy mi a linképítés.

Linkelés

A keresőoptimalizálási munkálatokban történő alkategóriába sorolandó a linképítés. Ilyenkor a weboldalban módosításokat nem szoktunk elvégezni. Nem bővítjük a tartalmat, nem módosítjuk a HEAD (Fejrészbe) részbe tartozó elemeket, nem tömörítjük a CSS, és JS fileok méretét. Csak cikkírás történik meg a linképítés alatt.

linkelés pagnet.hu

Mi a linképítés?

Ilyenkor egyedi szöveges tartalmakat teszünk közzé a munkálatok alatt, így azonos szöveges tartalom nem kerül fel az internet világába. Az így elvégzett cikkeket büntetésben nem részesülhetnek.

A linkelés legfőbb célja az, hogy a keresőrendszerek sokkal jobban kedveljék a weboldalakat, amikre cikkek mutatnak rá. Sőt a keresőportálokban való elhelyezkedésen kívül a látogatók száma is megnövekszik az oldalról történő linkelésnek köszönhetően.

Miért jó a linkelés?

A Google 1998-ban került a felhasználók elé, a linkelés pedig megalkotta a honlapra mutató linkek számából valamint az értékéből számított PageRank értéket. Abban az időben azt mondták, hogy ha nagyon sok honlapról mutat link a honlapra, akkor az oldal biztosan nagyon jó. Sőt “értékesebbek” azok a honlapok ahol a domain név az index.hu. Értékesebb, mint a kiss-peter-es-tartsa-kft.hu domain név.

Az eredeti PageRank algoritmus, amit a mai napig használ a Google rendszere, az hogy lényegében sorba rakja a világ összes weboldalát.

Ebből mi csak egy butított adatot látunk: 0-10-ig terjedő skálán. Ergo, van PR0, PR1, PR2 … és PR10-ig. De ez nem jelenti azt, hogy pl. minden PR2-es oldal azonos szinten van – mi ezt a különbséget nem láthatjuk. Csak a kerekített értéket. Ehhez még hozzátartozik az is, hogy a keresőrendszerek vezére csak ritkán tette közzé a frissítések értékét. A legutolsó frissítés 2013. december 6.-án történt meg.

Linképítés csak a hozzáértőknek ajánlott

A minőségi linképítés mellett a mennyiségi linképítés egymással szemben áll. A megfelelő helyről származó linkek értéke/költsége havonta több tízezer forintos nagyságrendben szerepel. Ha jól van megcsinálva, akkor az onnan származó linkek annyit is érnek. Gondoljunk csak bele és vessük össze a linkkatalógusokban történő  sima (hagyományos) linképítés pár száz forintos egyszeri munkadíját.

linképítés pagnet.hu

Összevetés

A magas értékkel ellátott linkeknél az alábbi dolgokra kell odafigyelnünk:

  • Magas PA (Page Authority) értékű honlapról származik a link?
  • Mennyi link mutat kifelé az adott portálról? A PA érték 30, akkor 50 linkenként vészjelző indul be a Google robot számára. (Így az adott oldalon kettő harmadarányban történjen meg a rámutató cikkekből származó linkelés)
  • Átmegy a link a személyes vizsgálaton? A Google-nél nem csak robot vizsgálja a linkeket, hanem emberek is. Korrekt az a link, vagy sem?
  • Linkelés boldogra/boldogtalanra az építőipartól megkezdve a zárcseréig?

Ezen a 4 ponton kívül még egy jó pár dologra oda kell figyelnünk. A lényeg az, hogy oda kell figyelnünk a linképítésnél. Ne feledjük azt se, hogyha nem értünk hozzá, vagy olyan egyénre bízzuk a linképítést, akinek pénz csillog a szemében. Fel kell rá készülnünk, hogy átmeneti eredmény után többet árthatunk a weboldalunknak, mint a munkálatok megkezdése előtt.

Az Új Sales House: Zöldunió

Az internetes oldalak tulajdonosainak örök problémája lett az, hogy honnan szerezzen bevételt. Most egy új lehetőség nyílik meg számukra. Elindult a Zöldunió.

Aki weboldalt üzemeltet, és bevételeinek fő forrását a hirdetések megjelenítése adja, tudnia kell, hogy nem könnyű területre tévedt. A hirdetők felkutatása nem könnyű feladat. Alapvetően négy út kínálkozik ezzel kapcsolatosan:

  • Google Adsense hirdetések kihelyezése
  • Egyedi hirdetők felkutatása
  • Egyéb hirdetési platformok (pl. etarget)
  • Sales House-ok

Sajnos mindegyik megoldással komoly gondjaink lehetnek.

Az Adsense nagyon gyors és egyszerű megoldást kínál, de sajnos egyelőre a hazai bevételek nem elegendőek. Az országunk példája a következő: napi 5-7 ezer látogató havi 100 ezer forint alatti összeget termel. Így sajnos, nehéz rendszeresen minőségi tartalmat előállítani.

Az egyedi hirdetők felkutatása jó megoldás, de nehézkes.

Az egyéb hirdetési platformok esetén nem túlkedvezőek a tapasztalataink vagy kevés a magyar hirdetés, vagy a bevétel kevés, vagy a reklámok ízléstelenek.

A negyedik megoldás a Sales House-ok. Ez azonban inkább a nagy tartalomszolgáltatók számára lesz jó megoldás.

Zöldunió

Zöldunió - pagnet.hu

Most egy új hirdetési színtér jelent meg az országunkban, ez a zoldunio.hu, itt kifejezetten a környezettudatos témával foglalkozó célcsoportot és tartalomszolgáltatókat célozzák meg.

A Zöldunió a következőket teszi közzé az oldalán keresztül:

„A 2016 júliusban debütált zöldunió a magyarországi online médiapiac első, és egyetlen környezettudatos tematikájú értékesítési platformja.” Majd, így folytattja az oldalán a slideshow-al: „A zöldunió – megfelelve a portfóliótagi igényeknek és a hirdetői oldal elvárásainak – egy merőben újszerű működési modellt képvisel.”

Úgy gondoljuk, hogy ez igen nagy kedvezményt add több szempontból is. Elsődlegesen a zöld szemlélet és felelősségvállalás miatt.

Másodrészből azt, hogy a Zöldunió felismeri a zöld portálok célcsoportjának reklámértékét is. Bár lehet a látogatószám a zöld portálok esetén a mai világunkban igen alacsony, de azonban a hirdetők számára egy olyan célcsoport érhető el, amely más formában nem igazán érhetőek el.

Tapasztalatok egyelőre nincsenek a Zöldunió működéséről, de úgy nézz ki, hogy mi is csatlakozni fogunk az egyik oldalunkkal ehhez a csoporthoz. Ha lesznek tapasztalataink, egy újabb cikkel várjuk Önöket a blogoldalunkon.

Mozscape Augusztus 9.-e helyett

A Mozscape Július 22.-re adta ki a vizsgálata idejét, majd rá egy napra tette közzé, hogy augusztus 9.-re várható a következő elemzése a weboldalaknak.

Mozscape ellenőrzés

Az elemzések alatt a PA (Page Authority) és a DA (Domain Authority) értékeken kívül a linkek mennyiségét és az mR (MOZRank) értékek kimutatása történt meg. Bár a mostani augusztusi értékek mennyisége 193 billió URL-től 161 billió URL-re mutat rá. Összeségében kisebb mennyisségű weboldal címeket tudtak leellenőrizni, mint korábban.

Az al-domain címek és a gyökér URL címek adatainak ellenőrzése is csökkent.

Mozascape APU aug.04. - pagnet.hu

Viszont most a következő Mozscape ellenőrzés határideje csökkenet az előbbiekhez képest. Szeptember 14-re várható a következő ellenőrzés. Bár a nyári csúszás szeptemberben is megtörténhet a részükről. Ezt szintén nyilvánoságra hozták a weboldalkon keresztül ami itt megtekinthetővé válik a részünkre. Azt se feledjük el, hogy a weboldalunkra történő linképítés a weboldalunk forgalmának megnövekedését is jelenti, azon felül szép értékeknek a részesei is lehetünk.

Ezzel kapcsolatosan, ha kérdéseik vannak keressenek fel minket.

A Windows 10 évfordulója

Sok pozitív jelzést kapott az új operációs rendszerhez tartozó első átfogó frissítés. ami csupán pozitívumokat tartalmaz.

Windows 10 frissítés

A Windows 10 évfordulós, “Anniversary” frissítése mostantól már elérhetővé vált a részünkre és valamint sok változást hoz a részünkre. Ezek közé tartoznak a Cortana és az Edge fejlesztései is, sőt az új biztonsági funkciók, amelyek például segítik elválasztani egymástól a vállalati és a személyes adatokat. A kézírást feldolgozó Windows Ink is a csomag része lett. A fejlesztők külön figyeltek arra, hogy magas kontrasztnál jobb legyen a vizuális megjelenítés és a billentyűzetes navigáció. Ez az első frissítés a július 29-én lezáruló ingyenes korszak után történt meg.

Windows 10 negatívumok a frissítés után

A sok hasznos változások, valamint, módosítás mellett akadnak bosszantó változtatások is. Az egyik igen kellemetlen alkalmazás például, hogy a Microsoft alkalmazásajánlásait nem tudjuk kikapcsolni. Mindez azt jelenti, hogy a Start menüben meg fognak jelenni a Windows Store kínálatából letölthető softwarek reklámjai. A mi felhasználók ezeket ki tudtuk kapcsolni, a frissítőcsomag feltelepítését követően viszont erre már nem lesz módunk. A Microsoft közölte, hogy ezek személyre szabott ajánlások, ami azt jelzi, hogy az emberek magatartását és a szoftverhasználati szokásait egyaránt elemzi a konszern. E gyakorlatnak köszönhetően a társaság hasonló alkalmazásokat ajánlhat a felhasználóknak. Az is sokaknak bosszantó lesz, hogy szintén nem lehet kikapcsolni a Windows tippeket sem.

A jövőben erre már nem lesz lehetőségünk, csak akkor, ha az Enterprise kiadásra váltunk át. Vagyis, aki nem akar hírveréseket és reklámokat nézni, az kénytelen lesz a Windows 10 Enterprise változatra váltani, amelyen továbbra is minden reklámot és alkalmazásajánlást deaktiválni lehet.

Betelt a Facebook

Íme a reklámok. Egészen elképesztő számokat tud létrehozni a Facebook a hírverésekkel, reklámokkal. Meredeken növekszik a felhasználónként elért bevétele a vállalatnak. Szinte teljesen telített a hirdetési portfólió, csúcsra járatja a reklámterhelést a cég.

A második naptári negyedévben 59 százalékkal, összesen 6,4 milliárd dollárra emelkedett a bevétele a cégnek. Egy éve még csak 4 milliárd volt a forgalma. Ezzel együtt a profit egyenesen kilőtt, a tavalyi 719 millió dollár után már 2,1 milliárd dollár nettó eredményt ért el a vállalat. Ez már igen szép összeg.

Betelt a Facebook – hirdetésekkel

Facebook hirdetések

A vállalkozás már jelezte, hogy a hirdetési helyek, pozíciók már lassan kezdenek betelni. 2017-es év  közepére pedig várhatóan telítődni fog az oldal, így ez a faktor kiesik majd a hosszabb távú növekedésből, marad a felhasználói bázis bővülése és a hirdetés árának emelkedése. Felhasználói szempontból ez jó hír, mivel a mostani reklámterhelésnél már nem kell rosszabbra számítani.

A reklámterhelés földrajzi régiótól függetlenül nagyon magas van. És most figyeljenek. A kereslet nem egységes a különböző régiókban. A régiók alatt az Egyesült Államokat, Európát, Ázsiát és egyéb területeket értünk. Egy amerikai felhasználó már 14,34 dollárt “ér”, az európaiak csak 4,72 dollárt hajtanak a Facebook-nak, Ázsia-Csendes-óceán 1,77 dollárt, a világ többi része pedig csak 1,13 dollárt hoz az anyavállalatnak.

Ez pedig igazi aranybánya lehet.

Meglepően nagyot nőtt a Google

Nagyon jó pénzügyi eredményeket villantott fel az Alphabet, a Google anyavállalata. Növekvő bevétel, növekvő profit. Plusz igen gyorsuló toborzás, de a felhős bevételekről továbbra is igen mélyen hallgat a vállalkozás.

Google-Alphabet

Nagyon jó második negyedévet zárt le a keresőrendszerek királya – ezt szűrhetjük le a legújabb pénzügy jelentéséből. A vállalkozás 21,5 milliárd dolláros bevételre tett szert, így 21 százalékos növekedést ért el a tavalyi év hasonló időszakához képest, így a Google (pontosabban az új anyavállalat Alphabet) visszatért a gyorsabb növekedési pályára.

Google kiadások

A kiadási oldalt is elmagyarázta az Alphabet pénzügyi igazgatója Ruth Porat az elemzői konferenciahíváson. A kiadások növekedése elsősorban a kutatás-fejlesztési részleg bővítésének tudható be, illetve a cégvezetés kétévente részvényopciói dobták meg 33 százalékkal a részvényalapú díjazásokat is. Az alkalmazottak száma a negyedév végén meghaladta a 66 500 főt – tavaly nyáron még csak 57 ezer főt foglalkoztatott az Alphabet. Porat véleménye szerint az új munkahelyek elsősorban fejlesztői és termékmenedzseri álláspontok.

Verizon megvette a Yahoo-t

Igen érdekes dolog történ az Egyesült Államokban, a Verizon felvásárolt egy legendát, pontosabban a Yahoo-t. Így ezzel belépett a keresőpiacra is. Az USA-ban a Google és a Bing után a harmadik lett a keresőmotorok piacán.

Verzion vásárlása

A Verizon megközelítőleg 4,8 milliárd dollárért vásárolta meg a Yahoo-t. Korábban igen sok érdeklődő volt a vállalkozás irányába, sőt többek között a Google egyik érdekeltsége is megpróbálta megvásárolni a céget. A győztes mindennek ellenére a Verzion lett.

Verzion vállalat

Az országunkban a vásárlót nem igazán ismerjük, de Amerikában közismert, mivel ez az ország legnagyobb internetszolgáltatója. Korábban az AOL-t vásárolta meg. Nyilván mindkét felvásárlás jól illeszkedik a vállalat digitális profiljába.

A cég tervei alapján egyesíti azokat az adatokat, amelyekhez mobilszolgáltatóként elért, azokkal az új adatokkal, amihez most a Yahoo és korábban az AOL révén fért hozzá. Egy biztos a felvásárlás után most már képes felvenni a versenyt a Facebook-kal és a Google-al szemben az Egyesült Államok egész területén. Az országunkban ez kevésbé érint cselekedet volt a Verzion részéről. A Yahoo, ha jelentéktelen mértékben is, de hozzájárul a hazai weboldalak organikus forgalmához is.

A Yahoo egyébként az internet hőskorának legendás vállalata volt. Erőssége 1998 kezdett el csökkeni a Google megjelenésével.

weboldal-keszites-javitas

A cég történetéről a 444.hu írt egy jó kis összefoglalót, így részletesebben is olvashatnak a Yahoo-ról.

A hazai keresőoptimalizálást ez a felvásárlás nem igazán érinti, de jól jelzi, hogy az interneten még az óriások is megbotolhatnak. Talán egyszer ez a sor vár a Google-re is és a Facebook-ra is ezt előre nem tudhatjuk…

Ingyenes keresőoptimalizálás vizsgálók

Nem számít mit csinálunk keresőoptimalizálás munkálatai alatt, egy biztos, most gyorsabban és jobban végezhetjük el a munkálatokat, ha megfelelő eszközöket használunk. Meg fognak lepődni, hogy-hogyan lehet programokkal időt takarítani, valamint e programok használatával a keresőoptimalizálás munkálatai hatékonyabbak lesznek a munkálatok alatt.

Szóval, miképpen lehet a SEO-ellenőrző programokkal, eszközök segítségével jobb eredményt elérni? Vagy a helyes kérdés ezzel kapcsolatosan – hogyan dolgozhatunk SEO-val együtt?

Íme, az eszközök, amiknek segítségével pontos lépéseket tehetünk.

A 10 ingyenes keresőoptimalizálás vizsgáló

Most megosztunk 10 darab keresőoptimalizálással összefüggő programot, amiknek a segítségével pontosan ellenőrizhetjük a SEO munkálatait. Ezek a programok nagysegítségünkre lehetnek, gyorsan egyszerűen használhatóak, és ami a lényeg, ingyenesek. Reméljük, hogy ezek segítségével, valamint internetes szoftverekkel hasznos lépéseket tehetünk az optimalizálási munkálatok alatt.

Google Webmestereszközök

Ennél az interneten keresztül elérhető alkalmazásnál összetett helyszíni weboldalelemzést végezhetünk el. Itt részletes tájékoztatásokat kaphatunk meg az keresőoptimalizálási munkálatok alatt lévő weboldalakról.  Valamint a keresési lehetőségeket, és egyéb hibákról is tájékozódhatunk. A Google Webmestereszközök használatáról itt tudunk tájékozódni és egyéb kérdésekre is választ kaphatunk.

Google Keresőoptimalizálás

Oldal címe: https://www.google.com/webmasters/#?modal_active=none

Moz Pro Tools

Moz Pro Tools egy szolgáltatásfajtába sorolandó eszköz, ahol a linkek kiindulási pontján kívül, teljes elemzést is elvégezhetünk weboldalakon.

Itt a kulcsszavak elemzését is elvégezhetjük. Ennél az eszköznél sokkal több energiánk marad az elemzésre, mert nagyon pontos szolgáltatásról van szó. Amikor egy weboldal elérhetőségét írjuk az elemzés megkezdése előtt az eszközbe, tájékoztatásokat fogunk kapni az adott weboldalról:

  • Domain Authority (DA), a domain értékéről,
  • Page Authority (PA), a weboldal értékéről,
  • Spam Score, a spam linkekről,
  • Established Links, és az elfogadott oldalra mutató linkekről.

MOZ Pro Tools

Oldal címe: https://moz.com/tools

SEO Spider szoftware

Ez a program részletes műszaki ellenőrzést végez el a weboldalakon. Sokkal mélyebben vizsgálja meg  a domain-ket, így inkább a SEO-val foglalkozó szakembereknek javaslom.

Hasznos vizsgálatokat végez el igen nagy területen. A munkálatok elvégzése után ki mutatja, hogy milyen technológiákat használnak az oldalon, és azt is, hogy milyen széles körű tájékoztatásban teszi meg a szoftver:

  • A weboldal mérete,
  • Szerver ellenőrzése és indexelése,
  • Kimenő / bejövő linkek,
  • Az új linkek kimutatása,
  • Az oldal betöltési sebessége.

Oldal címe:https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider

keresőoptimalizálás és linképítés

WooRank

Igen fontos tájékoztatást ad a részünkre. Ez a weboldal, egyfajta SEO-ellenőrző internetes portál, ahol megnézhetjük a weboldalunk használhatóságát. Ezen kívül a mobil eszközön történő futtatását is, technológiát, egyéb hibákat és nem utolsó sorban a SEO kompatibilitást is megmutatja a részünkre.

Itt 7 napig ingyenes használhatjuk a szoftvert. Az alábbi részeket elemzi:

  • Fejléc ellenőrzés (Title)
  • META leírás (Meta Description)
  • Weboldal Fejléc ellenőrzés (HEADING)
  • Kulcsszavakat és mélységüket (Keywords)
  • Oldal linkek (In-page links)
  • Tört linkek (Broken links)

WooRank

Bővebben: https://www.woorank.com

SEO Webpage Analyzer

Ez a program úgy néz ki, a gyártási minőséget és a tartalom minőségét ellenőrzi le. Kimutatja, hogy mit kellene javítani az oldalon.

Elérhetőség: https://www.seowebpageanalyzer.com

RDS Toolbar

Ez lényegében egy eszköztár, amely telepíthető a böngészőbe. Itt gyorsan végezhetjük el a munkálatokat, naprakész információkat szerezhetünk.

Az alábbi tájékoztatásokról kapunk infót:

  • Domain Authority (DA), a domain értékéről,
  • Page Authority (PA), a weboldal értékéről,
  • Spam Score, a spam linkekről,
  • Established Links, és az elfogadott oldalra mutató linkekről.

RDS Toolbar

Bővebben: https://www.recipdonor.com/bar?ln=en

XENO

Itt részletesen ellenőrizhetjük a weboldalakat.

Ez az eszköz teljesen ingyenes. Itt gyorsan lehet elvégezni a munkákat. Azt is szem előtt kell tartanunk a XENO-nál, hogy nem telepíthető fel a MAC gépekre.

Az alábbi ellenőrzéseket végezhetjük el:

  • Törött linkek (Broken links)
  • Át irányított URL-ek
  • Oldaltérkép ellenőrzése (Sitemap)

Bővebben: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html

Alexa

Alexa egy 7 napos ingyenes weboldal ellenőrzést kínál a részünkre a szolgáltatások javítása érdekében. A segítségével a honlap népszerűségét és a forgalom növekedését is elérhetjük. Ez úgy történik meg, hogy leellenőrzi a weboldalt, azon belül az off-site linkeket is.

Alexa

Elérhetőség: http://www.alexa.com

Website SEO Checker

A weboldalak SEO ellenőrzése, az általános minősége, az oldal különlegessége is ezen a területen végezhető el.  A weboldal linkjének erősségén kívül, a domain értékeit is megnézhetjük. Természetesen ezen kívül az Alexa és a DMOZ helyezésekről is kaphatunk tájékoztatást a weboldal ellenőrzése után.

Elérhetőség: http://websiteseochecker.com

ScanBackLinks

Az utolsó rész, pontosabban a 10-ik, ahol a viszont linkek jelentőségét ellenőrizhetjük le a keresőoptimalizálás munkálatai alatt. Az oldalra mutató cikkek, leírások, sima oldalra mutató url-en kívül javaslatokat is ad a hatékonyság növelése érdekében.

Elérhetőség: http://scanbacklinks.com

Valójában több száz keresőoptimalizáló eszköz létezik, amelyek hasznosak lehetnek az optimalizálás alatt. A lényeg a lényeg. Végig kell probálni az oldalakat, hogy többet tudjunk a keresőoptimalizálás munkálatairól.

Mi a meglévő oldalak felmérését ingyen végezzük el 2016. szeptember 1-ig.

Kérjük, ossza meg a véleményét és észrevételét az oldalunkon a keresőoptimalizálás lehetőségeiről!

AMP: Mobiloptimalizált weboldalak teljesítménye

Néhány napja a Google közzétette milyen fényes eredményeket ért el a Washington Post az AMP oldalak alkalmazásával.

A Google július 19.-n közzétett adatai alapján a Washington Post az alábbi eredményeket tudta felmutatni az AMP oldalak használatával. Az AMP, vagy Gyorsított Mobil Oldalak a Google projektje, amihez tömegesen csatlakoztak a médiaszolgáltatók.

  • 23%-kal növekedett azon mobil felhasználók aránya, akik hét napon belül visszatértek az oldalra,
  • 88%-kal javult a betöltődési idő az oldalaknál, a hagyományos mobil oldalakhoz képest,
  • naponta több mint 1000 AMP oldalt tesznek közzé.

Ezek nem túl meggyőző adatok, viszont tény, hogy elindult fejlődés ezen a szinten. Mi a helyzet Magyarországon AMP-vel kapcsolatosan?

AMP rendszer a jövő a mobilböngészőknek?

Mint ismeretes a Google az egyelőre csak néhány kiválasztott országban jeleníti meg a találati listán a Gyorsított Mobil Oldalakat, sajnos az országunk nincs ezen országok között. A célja ennek a rendszernek az, hogy a mobilos böngészési élményt javítsák úgy, hogy lebutítják a weboldalakat, és sok fölösleges css, html és js kódot, valamint feleslegesnek tartott képet is kivesznek az eredeti tartalomból. Így az oldalak betöltődési ideje radikálisan felgyorsul, ami jobb felhasználói élményt hoz a böngészések alatt.

Mindez természetesen a weboldal kódjának átalakítását is eredményezi, részletesebben szükség van egy AMP verzióra is.

amp-website

Ezt szerencsére a WordPress oldalaknál egyfajta bővítménnyel meg lehet ezt oldani, de tapasztalataink alapján, ez a bővítmény nem minden sablonnal tud jól együtt működni.

Ezen verziók a találati lista tetején a híreknél jelennek meg, bár kitudja, hogy mit hoz a jövő, miszerint a Google tájékoztatásai alapján ezt a közeljövőben kiterjeszthetik más típusú tartalmakra is, nem csak a fenti részre.

Ennél a verziónál megjelenítéséhez nem kell a nagy linkerő, pontosabban optimalizálás, és nem kell, hogy oldalunk regisztrálva legyen a Google Hírek szolgáltatásba sem, de egyelőre csak a találati listán a Hírek részében lelhető fel.

A projekthez rengeteg nagy tartalomszolgáltató csatlakozott. A Mashable, a The New York Times és az El Mundo is már új típusú verzióban jelennek meg a mobil találati listán a reggeli óráktól megkezdve.

Elképzelhető, hogy Magyarországon is megjelennek a találati listán AMP oldalak, egyelőre az Egyesült Államokból, Nagy Britanniából, és meglepetés képen Indából, Argentínából érhetőek el az új típusú oldalak. Bár elképzelhetőnek tartjuk, hogy más országokban is már élesítve van.

Júniusi algoritmusfrissítések

A felmérést elvégeztük, amiből azt derült ki, hogy a júniusi hónapunk a korábbiakhoz képest, igen aktív hónapja volt a Google-nél, sok algoritmusfrissítés történt meg, és számos weboldal forgalma és helyezése ingadozott. Nem is kicsit.

Ámbár az idei évünk nem a nagy algoritmusfrissítésektől volt kiemelkedett a Google, de a júniusi hónap viszont igen. Számos weboldal forgalma ingadozott, nem is kicsit, hanem nagyon. Plusz a hónapban több olyan nap is volt, amikor az oldalak forgalma visszaállt, majd újra csökkent.

Mi az alábbi időpontokat vettük észre, amikor is a változások megtörténhettek:

  • 2016. június 1.
  • 2016. június 8-9.
  • 2016. június 21.
  • 2016. június 26.

Június 21.-t azért se felejtsük, mert, a MOZ is abban az időben végezte el a DA, PA és egyéb értékek újra értékelését.

A tavalyi évben igen jellegzetes volt az, hogy a Google elindította az algoritmusának frissítését, majd a rá következő időszakban voltak kisebb-nagyobb ingadozások az oldalak elhelyezkedését illetően.

Algoritmusfrissítések

Ez úgy értelmezhető, hogy a Google elindít egy algoritmusfrissítések projektet, aminek köszönhetően értékeli az eredményeket, majd javítja és finomítja az algoritmust.

Mire jó az algoritmusfrissítések?

Minden olyan típusú a forgalomingadozás nagy kérdése, hogy  mi állhat a hátterébe, pontosabban bizonyos változások miért következnek be. A 2016. júniusi forgalomesések érintettjei gyakran olyan weboldalak, amelyeknél még a tavaly év novemberében is mozogtak az elhelyezkedések a találati listákon.

Az akadály az, hogy a Minőségi algoritmus és a Google Panda algoritmusa hasonló okokból jutalmaz (vagy büntet) egy weboldalt, így pontosan nem állapítható mi állhat a háttérben. A lényeg az, hogy az oldalminőségi problémák a gondok az esetleges visszaesésért.

Milyen gondok jöhetnek?

A válasz ezzel kapcsolatosan összetett, hiszen a minőségi algoritmus igen sok szempont alapján értékel. Tipikusan: a nagyon gyenge felhasználói élmények, a hirdetések túlzott alkalmazása, a gyenge és kevés egyedi tartalom az adott oldalakon, indexelési és duplikációs problémák állnak a háttérben. A duplikációs tartalomról már egy pár szót írtunk, összeségében a másik oldalról történő szöveges tartalmi másolás gondokat okohat.

Az ilyen típusú hibák igen gyakoriak a webáruházak esetében, erről korábban már írtunk itt.

Ha tehát júniusban visszaesett az organikus forgalmunk, akkor már tudhatod mi állhat a háttérben. A következő lépés egy SEO Audit lehet, aminél meghatározhatjuk az esetleges hibákat és hiányosságokat is feltárjuk.

Egy biztos az algoritmusfrissítések meghozták most is az eredményeket.