Fizetős lesz az Adwords Kulcsszótervezője!

Erről már is írt, de mi sem hagyjuk ki. Aki keveset fizet, az a Google AdWords alkalmazásában csak korlátozott adatokat kap a Google kulcsszótervező adataiból. Mindezt a hirdetők érdekében – tette közzé Google. Cinizmus és profitmaximalizálás. Ez a Google.

Ez egy nagyon súlyos változás lett az AdWords rendszer kulcsszótervezőjében. Szerencsére a változások a magyar verzióban még nem élesedtek, de ez akár napokon belül megtörténhet.

Változik az AdWords

Hogy, miről is van szó? Nagyjából egy héttel ezelőtt jelentek meg az első jelzések azzal kapcsolatosan, hogy a Google AdWords kulcsszótervező eszközén egy-egy kulcsszóra keresve csak korlátozott adatokat kaphatnak az előfizetők. Ez úgy jön ki, hogy „Kevés húsnak híg a leve”!

Gyakorlatilag egy kulcsszó esetén az Adwords már nem mutatja meg a keresési forgalom időbeni menetét. Így a kulcsszó havi forgalmára nem pontos számot, hanem tartományt mutatott meg. Tehát nem azt, hogy 1200, hanem azt hogy 1K-10K, ez pedig jelentős különbség.

A hirdetői portál része konkrét számok helyett tartományokat jelzett majd: 1K-10K, 10K-100K, 100K-1M. Aligha kell részletesen bemutatni, hogy milyen jelentős a különbség aközött, hogy egy kulcsszóra 1500-an, vagy éppen 9900-an keresnek.

Itt egy példa fotó:

AdWords kulcsszó tervező bad

Ilyen volt:

AdWords kulcsszó tervező jó

Véleményünk alapján a különbség nagyon nagy.

A keresőoptimalizálásban alapvető kiindulási alap ezen kulcsszavak forgalmának nagyjából pontos becslése volt. Az Adwords új változtatásával azonban ezek elvesznek majd. Ők úgy gondolják, hogy így többet fogunk költeni a hirdetésekre.

Azok az előfizetők, akik számára továbbra is elérhetőek lesznek ezek az adatok,  sokkal magasabb összeget kell befizetniük a hirdetésükre. A pontos összeghatár egyelőre nem ismert. Összeségében ez azt jelenti, hogy az országunkban más napi összegeket szánnak a hirdetésre az előfizetők, mint Németországban vagy az Egyesült Államokban.

A változások indoklása véleményünk alapján elképesztően cinikus lett.  A Google Adword fórumán CassieH Google manager, indoklása a következő.

„Ezek a változások biztosítják az AdWords hirdetők számára, hogy hozzáférjenek azokhoz az adatokhoz, amely ahhoz szükséges, hogy optimalizálják fiókjukat.”

A fórumon természetesen óriási felháborodást okozott a Google bejelentése. Egy másik AdWords alkalmazott Lakatos Béla, így próbálta megmagyarázni a változásokat:

„Próbáljátok így felfogni: a módosításokkal, csak azokat az adatokat fogjátok látni, ami abszolút szükséges a fiókoptimalizálásához és a figyelmeteket nem vonja el a millió nem releváns információ”

A cinizmus magasiskolája lett ez a válasz.

Végeredményünk

Gyorsan ugrás az előfizetőknek az AdWord Kulcsszótervezője, ahol össze tudjuk gyűjteni az adatokat. Amíg még lehet. Bár igen sok felhasználó már ezt tette közzé más blog oldalakon is.

Címke , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.